CO JE E-COMMERCE?

Jak jsme vám slíbili v minulém článku CHCI NOVÝ WEB, přinášíme pokračování. Dnes se spolu ponoříme přímo do světa e-commerce.

Když kamarád Alojz u pátého pivka po první slivovici vyprávěl, že ten nový web bude do týdne, protože on už se v e-commerce pohybuje pěkných pár měsíců, uvěřil jste mu. Už jen to, jak to uměl šarmantně a drnčivě vyslovit, vás ohromilo a zapůsobilo jako zaklínadlo.

Tak Lojza se pohybuje v e-commerce? Hmmm.
 

CO TO ALE VLASTNĚ E-COMMERCE JE?

E-commerce je jako puzzle. Skládačka mnoha dílků zapadajících do sebe, dílků, které mají jasný řád a strukturu. Teprve seskládané do sebe dílky plní cíl, ke kterému byly určeny, teprve tehdy vidíme obraz jako celek. Chybějící část puzzle obraz sice úplně neznehodnotí, ale přece jen pro někoho může tento dílek hrát významnou roli a zkazit mu dojem z celého díla. Stejně tak to funguje v digitálním prostředí. Když bude chybět jeden z dílků skládačky, řekněme třeba Instagram, můžete přijít o zákazníka, který je pravidelným návštěvníkem této sociální sítě a zrovna hledá produkt nebo službu, kterou nabízíte.
 

E-COMMERCE JAKO KOMPLEXNÍ SYSTÉM

Proto je tak důležité nepodceňovat komplexnost celého systému. Chcete-li, aby váš web nebo e-shop informoval, nabízel, prodával, zkrátka vám generoval výsledek, kvůli kterému jste ho tvořili (tzv. konverze), je potřeba neopomenout žádný článek řetězu. Vězte, že postavit nový web nestačí. A je jedno, zda se jedná o volně dostupné (tzv. open source) řešení, nebo web na míru. Je to jako kdybyste si otevřeli luxusní butik na periferii a nedali o něm nikomu vědět, neměli v něm prodavače a výloha by byla zatažena temným těžkým závěsem.
 

JAK PROPAGOVAT NOVÝ WEB?

Když se tedy rozhodnete postavit nový web nebo e-shop, přemýšlejte o něm jako o části stavebnice, kterou je potřeba doskládat. Myslete na to, aby na váš web odkazovaly jiné kvalitní a podobně tematicky laděné stránky, udělejte si zápisy ve firemních katalozích, založte si profily na sociálních sítích a snažte se je pravidelně plnit kvalitním a originálním obsahem. Myslete na to, že sociální sítě jsou nástrojem komunikace s klienty a fanoušky, proto s nimi debatujte v příspěvcích, nastavte si PPC kampaně a pokud to neumíte, využijte služeb některé agentury – na trhu jsou jich stovky.

Že je to všechno sice pěkné, ale dost obecné? Ano je, ale tyto články tvoříme pro úplné nováčky, kteří zavítají do digitálních vod prvně, a proto na to jdeme postupně. Teď už tedy víte o tom, že e-commerce je komplexní systém podporující internetové obchodování a od příště hezky podrobně. Zkusíme objasnit, co je základní kámen e-commerce, a sice SEO.


Vaše Oktopusy

Zavolejte kdykoliv
777 305 425

Dáváte-li přednost mailu
info@oktopusy.cz

A nebo rovnou vyplňte
kontaktní formulář