Taky hochu nezapomínej na SEO!

„…taky hochu nezapomínej na SEO“. To byla další věta nekonečného monologu kamaráda Lojzy, za nímž jste přišel pro jednoduchou radu: Co mám dělat, když chci nový web? Jenomže kámoš sázel další a další, stále exotičtější slova a vy jste se pomalu, ale jistě ztrácel. Pamatujete si z toho asi to, že SEO je dobré, protože je zadarmo. „No zadarmo, jak se to vezme“, říká Lojzík. Je i není:

SEO zahrnuje aktivity zaměřené na získání relevantního návštěvníka webu prostřednictvím přirozeného, neplaceného vyhledávání.
 

JAK FUNGUJE SEO?

Geniálně, když víte, jak na to. Uživatel se ptá vyhledávače, možná Seznamu, ale pravděpodobněji Googlu, a ten mu odpovídá. Předkládá uživateli stránky, které si sám pro sebe vyhodnotil jako nejrelevantnější a nejpřesnější odpovědí na jeho dotaz.


OPTIMALIZACE JE UMĚNÍ,
JAK NEJLÉPE NAKRMIT PAVOUKY

Vyhledávače využívají pro zjištění relevantnosti webu tzv. crawlers. Tedy robotické vyhledávací pavouky, kteří celý svůj „život“ prohledávají nejrůznější weby a sytí se jejich obsahem, následně je zpracovávají (indexují) a ve finále je předkládají dotazujícímu se uživateli. Roboti mají vzhledem k velkému množství internetového obsahu na svou návštěvu omezený čas. Proto mu svůj web musíte naservírovat tak, aby se zde co nejdříve zorientoval. Měl byste tedy myslet na tzv. ON PAGE FAKTORY SEO, kterými můžou být:

Strukturovanost webu. Tvorba webu má své zákony, které je potřeba dodržovat. Jde zejména o správně napsaný titulek obsahující skutečná klíčová slova stránky, trefný popis, nadpisy ve správné struktuře, popisy obrázků, odkazy uvnitř textu atd. Naopak web, kde třeba nadpisy úplně chybí, nebo jsou rozházené, nedostane od vyhledávače tolik bodů, protože vyznat se v jeho obsahu bude náročnější jak pro roboty, tak pro ostatní hosty.  

Jasná URL by měla být co nejkratší a jasně čitelná.

Duplicity. Těm se vyhněte obloukem, jinak bude vaše stránka vyhodnocena jako nerelevantní. Nikdy obsah nekopírujte, za to by vás vyhledávače tvrdě potrestaly.

Rychlost. Pomalu se načítající web odradí uživatele a nepřidá na hodnocení u robotů.

(Ne)funkční odkazy. Nic nerozladí uživatele více, než když rozklikne nefunkční odkaz. Proto je již při tvorbě obsahu důležité dbát na to, aby se obsah neměnil příliš často.

Dodržení HTML standardů. Svěřte svůj zdrojový kód lidem, kteří o tom něco ví.

Optimalizace pro mobilní zařízení. Počet uživatelů na mobilním internetu výrazně roste a bude na ně kladen důraz i v budoucnu.

Featured Snippets. To jsou výsledky vyhledávacích dotazů, zobrazující se vždy nad organickým vyhledáváním. Takzvaná nultá pozice. Měly by nabízet nejrychlejší odpověď na jasný dotaz. Proto je dobré po analýze KW na web umístit správně formulovaný dotaz i s odpovědí.

Prolinkování webu. Stránky webu odkazují na jiné stránky na webu.

Originální obsah bohatý na klíčová slova a slovní spojení. Obsah, který není zajímavý pouze pro vyhledávače, obsah, který lidé skutečně chtějí číst.

Aktuálnost obsahu je signálem pro prohlížeče, že je web pravidelně spravovaný, a tedy i aktuální.

Hodnota. Velmi podstatné také je, jak je web vnímán zvenčí. Jakou má hodnotu, autoritu, důvěryhodnost. Praktiky pro budování těchto vlastností se nazývají OFF PAGE FAKTORY SEO.

Zpětné odkazy. Snad nejdůležitějším bodem OFF PAGE je budování zpětných odkazů, tzv. Linkbuilding. Významná samostatná disciplína. Zpětné odkazy mají totiž značný vliv na návštěvnost webu. Ze zpětných odkazů umístěných na jiných, tematicky příbuzných webech, přicházejí noví návštěvníci. Pokud jsou správné zpětné odkazy, tak přicházejí i správní návštěvníci, kteří mají značný potenciál plnit naše cíle. Se zpětnými odkazy souvisí i tzv. ranky (zejména Page rank, S rank). Zpětné odkazy vám zkrátka opět zvyšují relevantnost ve vyhledávačích.

Page Rank. Jedná se o algoritmus vyhledavače Google, který každé stránce s vlastním URL přidává číselnou hodnotu vypovídající o kvalitě v rámci okolních odkazujících stránek. Pokud tyto odkazy vedou z kvalitních stránek s vysokým Page Rankem, zvyšuje se Page Rank i našeho webu. Google používá Page Rank nejen při rozhodování, kde se stránka umístí ve výsledcích vyhledávání, ale určuje podle něj i frekvenci indexace a ochotu vyhledávacího robota procházet podstránky daného webu.

Pro dnešek je to z oboru SEO všechno. Pokud i vy cítíte, že vyhledávače vašemu webu dvakrát neholdují, dejte nám vědět a společně najdeme cestu k jejich předním příčkám!

Zavolejte kdykoliv
777 305 425

Dáváte-li přednost mailu
info@oktopusy.cz

A nebo rovnou vyplňte
kontaktní formulář